Dažniausiai užduodami klausimai

Skrydžiai

Keleivio ir oro bendrovės pareigos

1. Kokios yra keleivio pareigos? 

Keleivis privalo:

 

  • Susipažinti su pagrindinėmis vežimo sąlygomis;
  • Laiku atvykti registruotis skrydžiui;
  • Atvykus registruotis skrydžiui turėti būtinus kelionės dokumentus ir saugoti juos iki kelionės pabaigos;
  • Laikytis oro vežėjo nustatytų elgesio orlaivyje taisyklių bei instrukcijų;
  • Laiku ir raštu pateikti pretenzijas aviakompanijai jei buvo sugadintas, prarastas ar sunaikintas bagažas, ar keleivis patyrė žalą dėl lėktuvo vėlavimo.

 

Keleiviams draudžiama su savimi arba rankiniame bagaže įsinešti į orlaivio keleivių saloną tokius daiktus, kuriais galima būtų pasinaudoti kaip puolamuoju ginklu arba įbauginimo priemone - draudžiamų daiktų sąrašas.  Oro bendrovės dažniausiai perspėja, kad registruotame bagaže neturi būti: pinigų, juvelyrinių dirbinių, vertybinių popierių, komercinių ir asmens dokumentų, mobiliųjų telefonų, kompiuterių ar kitų elektronikos prietaisų, vaizdo kamerų ar fotoaparatų, raktų. Vertingais daiktais laikomi tokie, kuriuos pats keleivis įvertina kaip labai jam brangius ir vertingus. Kelionėje nusipirkus naujus daiktus, jų pirkimo kvitus būtina išsaugoti ir vežti rankiniame bagaže.

 

2. Kokią informaciją apie pagrindines vežimo sąlygas keleivis turi žinoti?

Visi Lietuvos Respublikoje veikiančios oro linijos ir bilietų pardavėjai keleiviui raštu ir lietuvių kalba privalo pateikti šią informaciją apie pagrindines vežimo sąlygas:

 

  • Apie registravimo skrydžiui pradžios ir pabaigos laiką;
  • Išvykimo ir atvykimo į galutinę paskirties vietą, laiką;
  • Faktinį oro vežėją ar oro vežėjus nepriklausomai nuo to, su kuriuo oro vežėju keleivis sudarė keleivio vežimo sutartį; pagrindines bilieto tarifo sąlygas (bilietas grąžinamas ar ne; keičiamas ar ne; būtinosios grąžinimo ir keitimo sąlygos);
  • Bagažo turiniui ir kiekiui taikomus apribojimus;
  • Oro linijų atsakomybės ribas;
  • Būtinus keleivio kelionės dokumentus;
  • Draudžiamų bagaže vežti daiktų sąrašą.

 

 

3. Ką daryti jeigu oro linijos nevykdo savo pareigų? 

Jeigu keleivis nusipirko skrydžio bilietą iš tam tikrų oro linijų, o jos nevykdo savo pareigų, keleivis gali pareikšti oro linijoms pretenziją. Šios į pretenziją turi atsakyti ne vėliau kaip per 2 mėnesius.

Jeigu keleivis nori teikti pretenzijas dėl ES oro linijų paslaugų, turite kreiptis į Europos vartotojų centrą adresu: J. Basanavičiaus g. 20-11, LT-03224 Vilnius; arba telefonu: (8-5) 2650368.

Komentarai